(Slechte) ervaringen met Budget Car Carvoeiro

Post Reply
Mirella en Kees

(Slechte) ervaringen met Budget Car Carvoeiro

Post by Mirella en Kees »

Wij hebben helaas een slechte ervaring opgedaan met Budget Car Carvoeiro nadat op een nacht alle 4 de wielen van onze huurauto waren afgepikt. De auto stond nb. op de oprit voor onze bungalow geparkeerd! We konden hier 750 euro voor dokken omdat de verzekering dit niet zou dekken. Wij hebben zelf, maar ook mensen die ik hier over gesproken heb, sterk het gevoel dat de Budget Franchisehouder hier op een of andere wijze zelf achter zit. Hebben ndit ook bij de plaatselijke politie (GNR) aangegeven.

Zijn er anderen met soortgelijke ervaringen? Bij Budget of een ander?
DaGi
CVO Senior
CVO Senior
Posts: 101
Joined: Sun Apr 17, 2005 8:23 pm
Location: Carvoeiro & Ridderkerk, Netherlands

Post by DaGi »

Tot op heden alleen maar positieve ervaringen met Budget cars. Prima auto's, geen hoge prijs en ze doen niet moeilijk bij een krasje.
Wij huren overigens direct op Faro. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal sterk vind, dat ze die wielen zelf zouden (laten) stelen. Waren het speciale lichtmetalen velgen?
Mirella en Kees

velgen etc

Post by Mirella en Kees »

Ja het waren l15" ichtmetalen velgen. We hadden het eigenrisico (excess) niet afgekocht. Ik heb in het verleden zowel zakelijk als prive veel gehuurd bij Budget, Hertz en anderen. Nog nooit een probleem gehad met de afhandeling maar had meestel wel het risico afgekocht. Nu toevallig eens een keertje niet en het is gelijk raak...

Wat ons eigenlijk veel meer aan het denken zetten is de manier waarop het gebeurd is. De auto was gepakeerd op de oprit bij de bungalow (stond dus op prive terrein. De oprit loopt behoorlijk schuin naar beneden en het zou al niet meevallen om een band te wisselen laat staan alle vier de wielen.
De auto was op blokken gezet. Als ik de dieven was geweest dan had ik ze onder de auto zelf geplaatst - daar waar je normaal gesproken ook de krik zou neer zetten. Maar deze dief heeft er voor gekozen om ze onder de schijfremmen te plaatsen. In mijn optiek wellicht om verdere zichtbare schade (krassen etc) aan de rest van de auto te voorkomen.
DaGi
CVO Senior
CVO Senior
Posts: 101
Joined: Sun Apr 17, 2005 8:23 pm
Location: Carvoeiro & Ridderkerk, Netherlands

Post by DaGi »

Tja, ik kan me voorstellen dat dat vraagtekens oproept. Overigens lijkt me het zetten van blokken onder de schijfremmen alleen maar praktisch. Je hoeft dan nl. heel weinig op te krikken om de wielen vrij te krijgen. Je hoeft de auto niet uit 'de veren te tillen'.
Maar goed, het is en blijft uiterst vervelend. Over 3 en 8 weken gaan we weer naar CVO en huren als gebruikelijk bij Budget. Dit maal zal ik ook het eigen risico afkopen - iets wat ik tot op heden nooit deed.
Ook wij staan op een oprit - een rechte - in de Quinta !!!
In september was ik met mijn eigen auto en daar hebben ze gelukkig de lichtmetalen velgen laten zitten :)
Mirella & Kees

Huurauto zonder wielen, de foto's...

Post by Mirella & Kees »

Ik heb hier viewtopic.php?p=50644#50644 een paar fotos neergezet (thumbnails).
Post Reply