Kinderen uit Lagoa met honkbalpetjes

Roger Alvorada
CVO Regular
CVO Regular
Posts: 28
Joined: Fri Aug 20, 2004 2:05 pm
Location: Amsterdam, the Netherlands

Kinderen uit Lagoa met honkbalpetjes

Post by Roger Alvorada »

Voor alle Nederlanders die Carvoeiro in hun vakantie bezoeken dan wel daar wonen. Let dit jaar erg goed op je spullen en zorg dat je alles goed afsluit als je weggaat. Zorg dat sleutels van huizen danwel (huur)auto's geen labels bevatten met de namen of adressen of kentekens. Laat al je belangrijke papieren/geld/sieraden achter op een veilige plek.

Indien jeiets verdachts ziet bel dan onmiddelijk met de GNR van Carvoeiro.

Mocht je hier iets meer aan willen doen... reageer dan op deze post..
Dick

Post by Dick »

Ja. Roger, deze jongeren zijn al een paar jaar een probleem in CVO.
Politie reageerde vorig jaar alleen toen een brits stelletje op het strand werd gemolesteerd.
Dit jaar ook al weer gedonder geweest maar GNR oppert dat de inwoners het zelf maar oplossen !
het aloude struisvogel politiek...

BELINFANTE VOOR BURGEMEESTER !!!!!!!!!!!
Roger Alvorada (A'dam)

Post by Roger Alvorada (A'dam) »

Dank je Dick voor je reactie.
Van wat ik ervan heb begrepen is het nu wel heel erg...
Ik dacht altijd dat de kinderen die jij bedoelt (van de jaren voorheen) een andere groep was, de zigeuners...? Of is het dezelfde groep...?

Is het inderdaad zo dat de inwoners van C'vo het recht in eigen handen mogen nemen...?
Peter Belinfante

Post by Peter Belinfante »

Dick wrote:BELINFANTE VOOR BURGEMEESTER !!!!!!!!!!!
Eindelijk begrijp je het :!: :wink: :lol: :D :)
Roger Alvorada A'dam

Post by Roger Alvorada A'dam »

Beste Peter,

Heb je ook nog zinvol commentaar op die kinderen...
of volstaat de zin van Dick dat je burgermeester moet worden... :wink:
Peter Belinfante

Post by Peter Belinfante »

Roger Alvorada A'dam wrote:of volstaat de zin van Dick dat je burgermeester moet worden... :wink:
Beste Roger,
Zoals je al aangeeft met :wink: is dit een grapje tussen Dick en mij en nog een aantal mensen in CVO. Het zou serieus kunnen zijn, ware het niet, dat de EU grondwet nog niet bestaat. Dan is er namelijk de mogelijkheid om in geheel Europa op politiek vertegenwoordigende plaatsen te komen, ook al kom je niet uit dat land zelf. (de tijd heb ik er voor en volgens mij ook de ervaring) Het zou overigens niet slecht zijn in mijn ogen als er wat andere invloeden en werkwijzen geïntroduceerd zouden worden. Ik denk dat het CVO ten goede zou komen.

Reagerend op jouw opmerking over de "petjes-figuren" het volgende. Ik ben in april (alleen) en eind juni-begin juli (samen met mijn echtgenote) in CVO geweest.
Heb weinig gezien en gemerkt van de door jou genoemde groepen. Zelf ben ik inderdaad uiterst voorzichtig met de zaken welke jij genoemd hebt. Je moet de kat inderdaad niet op het spek binden. Maar dat geldt ook in Amsterdam, Rotterdam en ook in Spijkenisse)

In het verleden waren er wel wat jongens die bij de apotheek stonden en vervolgens de mensen op het plein bekogelden met waterballonnen; maar dit is te vergelijken met belletje trekken. (was eigenlijk wel amusant om te zien vanaf mijn balkon in Carvoeiro Sol)

Overigens zijn het niet alleen de "petjes" waar je voor moet oppassen maar volgens mij ook bepaalde personen met name uit oost-europa.

"Petjes" kom je overal tegen, ook in Nederland en ook waar ik woon. Over het algemeen zijn het "petjes" in opgeblazen auto's die net hun rijbewijs hebben en absoluut niet weten hoe je je in het verkeer moet gedragen. Hangen bij "hanghutten" en vernielen zaken. Natuurlijk zijn er hier ook "roof-petjes" genoeg (ik bedoel té veel)
Is het inderdaad zo dat de inwoners van C'vo het recht in eigen handen mogen nemen...?
Dit lijkt mij onwaarschijnlijk. Eigen rechter spelen is niet de manier; (tenzij je het doet als niemand het ziet) met het risico dat je opgezocht wordt.

Ik ben wel van mening, dat er streng opgetreden moet worden tegen deze figuren, of het nou in CVO of in nederland is maakt volgens mij niet uit. Lik-op-stuk is in mijn ogen de oplossing.
Roger Alvorada
CVO Regular
CVO Regular
Posts: 28
Joined: Fri Aug 20, 2004 2:05 pm
Location: Amsterdam, the Netherlands

Post by Roger Alvorada »

Beste Peter,

Dank voor deze zeer verhelderende en uitgebreide reply.
Zo te horen en te lezen kom je al vele jaren in C'vo.

Ik ben in september weer daar, ben je er dan ook?

Ik ben het eens met je lik op stuk beleid. Ik denk ook niet dat eigen rechter spelen in de zin van een willekeurige "Hollywood productie" de oplossing is..

Waar ik wel in geloof is entrapment; een X aantal van deze lui door middel van slimmigheid in de kraag vatten. Afgaande op de geluiden welke ik hoor van de locals wordt het namelijk erger en erger - ook al viel jou dat niet in particular op - en als het slecht is voor C'vo dan trek ik me dat persoonlijk aan, aangezien ik C'vo een zeer warm hart toedraag, warmer dan mijn huidige woonplaats, Amsterdam. Mijn voorgevoel zegt me dat dit niet overwaait... maar ik kan er uiteraard ook naast zitten.

Wat betreft de figuren uit Oost-Europa, de Russische maffia opereert inderdaad in de Algarve. Tegenwoordig komen er veel vrouwen, werkzaam in de bordelen van de Algarve, uit Oost-Europa. Portugal is naast Spanje (Marbella) en de Franse Cote dÁzur geen uitzondering op het operatiegebied van de Russische maffia. Er zijn inderdaad veel mensen afkomstig uit Oost-Europa in de Algarve en meer specifiek uit de Oekraïne. Waak er echter voor om al deze mensen meteen over een kam te scheren daar velen op zoek zijn naar een betere toekomst dan thuis en de Portugese taal makkelijk oppikken.. Ze zijn in elke beroepsgroep werkzaam en over het algemeen zijn mijn vrienden en kennissen van C'vo er helemaal niet negatief over..

Wellicht kunnen we elkaar een keer ontmoeten in C'vo?

Met vriendelijke groet,

Roger Alvorada
dick

Post by dick »

Nee he, Peter.Zeg dat je niet WEER komt.
Ben nog maar net over je vorig bezoek heen........

Zowel, je weet het , rookvlees, katenspek, stroopwafels en bakkies satesaus........

groetjes thuis.......
Roger Alvorada
CVO Regular
CVO Regular
Posts: 28
Joined: Fri Aug 20, 2004 2:05 pm
Location: Amsterdam, the Netherlands

Post by Roger Alvorada »

Zo Dick,

Geef je nu je wenslijstje door..? :wink:
Peter Belinfante

Post by Peter Belinfante »

Roger Alvorada wrote:Zo Dick,Geef je nu je wenslijstje door..? :wink:
Hoi Roger,
Dit is inderdaad zijn "wensenlijst" met andere woorden: als je het niet meebrengt kom je er niet in!

Ik kom inderdaad al een aantal jaren in CVO met name o.a. vanwege mijn vriend Dick en zijn van familie. (soms wel meerdere keren per jaar)
Ik heb mijn hart verpand aan CVO en Portugal (komt ook door mijn "roots" denk ik) Als het alleen aan mij zou liggen woon ik er morgen permanent!
Dick wrote:Nee he, Peter.Zeg dat je niet WEER komt.
Ben nog maar net over je vorig bezoek heen........
Maak je géén zorgen; als we komen, komen we pas in december met het hele gezin + aanhang (7 personen! :lol: ; maak je borst maar vast nat! )
Roger wrote: Waak er echter voor om al deze mensen meteen over een kam te scheren daar velen op zoek zijn naar een betere toekomst dan thuis en de Portugese taal makkelijk oppikken..
Het was ook niet mijn bedoeling om te generaliseren. Bij Maxime werkt b.v. een Oekrainse; prima meisje, werkt hard en is een visitekaartje voor de zaak!
En ik heb enige ervaring met mensen welke vanuit Oost-Europa naar Nederland gevlucht zijn vanwege het toenmalige communisme; mijn oma en mijn moeder zijn afkomstig uit Estland.

Stuur mij jouw telefoonnummer maar per PM of e-mail, dan neem ik wel contact met je op.

groeten,
Peter
Peter Belinfante

Post by Peter Belinfante »

dick wrote:je weet het , rookvlees, katenspek, stroopwafels en bakkies satesaus........groetjes thuis.......
Leuk en aardig allemaal deze bestelling van jou, maar waar blijven mijn "4 Queijo de Cabra" welke je zou opsturen? :( :?:
dick

Post by dick »

heeft de postbode opgevreten !!!!!!!
Roger Alvorada
CVO Regular
CVO Regular
Posts: 28
Joined: Fri Aug 20, 2004 2:05 pm
Location: Amsterdam, the Netherlands

Post by Roger Alvorada »

Beste Peter,

Ik zal je een pm sturen met mijn e-mail adres maar je gaat dus pas in december weer?

Hoe is dat restaurant Maxime overigens..? Ik hoor mensen daar vaker over maar heb het al moeilijk genoeg om naar al mijn eigen favoriete restaurants te gaan.

Wat betreft het wonen in Carvoeiro, deel ik je mening volkomen.

gr.

RA
Peter Belinfante

Post by Peter Belinfante »

Roger Alvorada wrote:Hoe is dat restaurant Maxime overigens..? Ik hoor mensen daar vaker over maar heb het al moeilijk genoeg om naar al mijn eigen favoriete restaurants te gaan.
Hallo Roger,
Mijn ervaringen met Maxime zijn in één woord te omschrijven: perfect!
Het is een restaurant wat een prima sfeer heeft; het eten is van een uitstekende kwaliteit en de bediening is perfect. De vriendelijkheid en gemoedelijkheid straalt van de mensen af. (alleen moet John géén Frans Bauer CD's meer draaien als ik er ben :wink: ) Het is, als je het vergelijkt met restaurants in Nederland zeker ***** waard.

De kaart is (beperkt) maar absoluut gevarieerd. De prijs is ietsje hoger dan de andere restaurants in CVO maar...........de kwaliteit is er ook absoluut naar. (zeker dankzij Francien in de keuken) En als je iets speciaals wil, dan is het zeker te regelen.

De bediening is perfect! John en zijn staf geven je absoluut het gevoel en de beleving dat je er als "gast" bent.

Meestal halen we eerst een drankje in de Carvoeiro Bar (en na afloop ook weer)

Het is het absoluut waard om er te gaan eten.

groeten, Peter
Roger Alvorada
CVO Regular
CVO Regular
Posts: 28
Joined: Fri Aug 20, 2004 2:05 pm
Location: Amsterdam, the Netherlands

Post by Roger Alvorada »

beste Peter,

Ik heb nog even navraag gedaan bij mijn familie over Maxime maar die waren er niet kapot van.. Ze zeiden dat het afhankelijk was van hetgeen je bestelde...

Sommige dingen zouden heel goed zijn maar andere dingen heel slecht...


Heb je overigens dat verhaal gelezen over Casa Velha do Pescador in Benagil. Ik wist niet wat ik hoorde.. Ben jij daar wel een geweest?

Mvgr.

Roger A.
Post Reply