restaurants

Post Reply
Rob

restaurants

Post by Rob »

Welke restaurants zijn een echte must als je in CVO bent? Wij houden van goed eten en een goede sfeer, geen 'vreetschuur' maar een plaats waar (authentieke) sfeer hangt....

Een aantal restaurants kennen we al maar het is altijd leuk om van anderen te horen waar het goed eten is.

Bedankt alvast,

Rob
gerrit
CVO Senior
CVO Senior
Posts: 113
Joined: Fri Jan 10, 2003 6:04 pm
Location: Belgium

Post by gerrit »

Hi Rob,

Dit zijn persoonlijke voorkeuren, en u weet, "smaken" kunnen sterk verschillen:

- voor "frango piri-piri"
RAMIRES in Guia
THE TWO FAT LADIES in Silves
beide staan altijd op het programma
Hebben we nog niet genoeg kip gegeten dan nemen we er nog
CHICKEN GEORGE bij.
prijs per persoon (drank inbegrepen) tussen 7en 10 €.

- voor sardines assada etc.
haven Portimao (spijtig dat de oude niet meer bestaat, was veel
autenthieker)

- voor basic en goedkoop lekker eten:
ESCODIDINHO ( achterkant Quinta do Paraiso)
EDRA - in Poço Partido

- voor uitgebreider eten:
Nummer één is voor ons "O BARRADAS", gelegen tussen Lagoa en Silves, afrit (denk ik) Palmheiras, probeer de vis in de oven !! mmm.
ELE & ELA in Carvoeiro

- voor speciale gelegenheden:
- COCOTTE in Lagoa
- L'ORANGE in Carvoeiro
maar gebeurt niet alle weken.

We willen de restaurants in Carvoeiro zelf ( zoals O Maxime, O Antonio,
Happy's, Marisqueira, Primavera, Mona Lisa etc.) en de strandrestaurants (zoals O Stop, Caneiros etc) geen onrecht aandoen, allemaal heel lekker, maar deze bezoeken we wanneer het ons past.

We zouden echter ook graag uw bevindingen eens kennen. We staan altijd open om er nog een restaurantje bij te doen.

Gerrit
Henri

Post by Henri »

ik mis tot mijn verbazing het meest exclusieve restaurant van carvoeiro: O Patio op het pleintje bij het strandje. Beste eten, beste bediening, echt een aanrader als je niet naar een "vreetschuur" wil.
Ramires in Guia vind ik de laatste tijd veel van haar kwaliteit verloren hebben.
Frans

Top Resaurant

Post by Frans »

Vorige week een korte vakantie in Carvoeiro beleefd !!
Als reactie op "Wat is een top restaurant " kan ik als lid (sous-chef) van Cuisine Culinaire Nederland adviseren eens het restaurant ELE & ELA te proberen. Een uitstekende Franse keuken en een zeer goede bediening.
Trouwens de Chef en zijn vriendin(bediening) zijn Nederlanders.!
Robin74
CVO Regular
CVO Regular
Posts: 26
Joined: Mon Oct 04, 2004 8:30 am

koken

Post by Robin74 »

Beste Frans,

Deze vraag kan ik wel bij jou kwijt wellicht........ als 'hobby kok' ben ik op zoek naar cursussen of workshops om wat meer over koken te leren. Gewoon hobbymatig dan! Weet jij misschien een instelling of organisatie die dit in Nederland verzorgt?

Bedankt!

Groet,

Robin
guest51

restaurant Cvo

Post by guest51 »

Veel restaurants zijn in NL handen, in Carvoeiro zijn Maxime en Bistroquet zijn daar voorbeelden van met uitstekende kwaliteit eten.
O Rafaiol (bij de uitgang van het dorp -> Lagoa) is Portugees/Nederlands, heel gezellig prima eten. Ook Oasis is NL en OK en het eerder genoemde Orange. Bij Benagil is Roma een top restaurant (Italiaans, maar geen pizza).
Voor een smakelijk lunch is goed terecht bij Colombo ( de zalm: mmmmmmmm)

Eet smakelijk
Fransv
CVO Newbie
CVO Newbie
Posts: 6
Joined: Sun Apr 11, 2004 10:36 pm
Location: Nederland

Re: restaurant Cvo

Post by Fransv »

guest51 wrote:Veel restaurants zijn in NL handen, in Carvoeiro zijn Maxime en Bistroquet zijn daar voorbeelden van met uitstekende kwaliteit eten.
O Rafaiol (bij de uitgang van het dorp -> Lagoa) is Portugees/Nederlands, heel gezellig prima eten. Ook Oasis is NL en OK en het eerder genoemde Orange. Bij Benagil is Roma een top restaurant (Italiaans, maar geen pizza).
Voor een smakelijk lunch is goed terecht bij Colombo ( de zalm: mmmmmmmm)

Eet smakelijk
Beste Gast 51.

Heel voorzichtig...........Je moet een Belg (Orange) geen Nederlander noemen. Verschil moet er zijn !!!
Fransv.
gerrit
CVO Senior
CVO Senior
Posts: 113
Joined: Fri Jan 10, 2003 6:04 pm
Location: Belgium

Post by gerrit »

Goed gezien Fransv,

een nederlandstalige is per definitie geen nederlander, zeker wanneer het gastronomie betreft. Af en toe doet een belg ook eens iets positief. :lol: :lol:

gerrit
gaste

Post by gaste »

O Maxime is een geweldig goed restaurant, heelrijk gegeten daar en vriendelijke mensen
Bente
CVO Newbie
CVO Newbie
Posts: 2
Joined: Sat Jul 03, 2010 9:14 pm

Re: restaurants

Post by Bente »

Vandaag gegeten bij Onze 11. Restaurant in carvoeiro dat sinds twee weken open is. Jong team met een geweldige smaak voor vers eten en een design. Geweldig strak interieur. Erg vriendelijk. Ook voor onze kids van 2 en net 4 waren ze lief. Incl Ikea stoeltje! Ga hier zeker een eten! Wij vonden dit restaurant een zeer welkome en hippe aanvulling op de rest. Ps de foto's aan de wand zijn kunstwerken van de eigenaar. Prachtig!
Bente
CVO Newbie
CVO Newbie
Posts: 2
Joined: Sat Jul 03, 2010 9:14 pm

Re: restaurants

Post by Bente »

Overigens hebben wij n.a.v. een tip op deze site ook gegeten bij Ele & Ela. Vonden we erg tegenvallen. Warme en volle tent waar de etenslucht je tegemoet komt. Frietjes waren veel te doorbakken (bruin en hard), geitenkaasje flauw van smaak, biefstuk was wel aardig. Verder moesten we 10,- betalen voor wat brood met smeersels (4x 2,50 terwijl de kinderen 2 en 4 zijn). Dat vond ik wel erg prijzig...
Post Reply